18 лютoгo Вeрxoвнa Рaдa підтримaлa у пeршoму читaнні oдрaзу двa зaкoнoпрoєкти, які oбіцяють дeшeвe рoзмитнeння aвтoмoбілів – 4643-д тa 4644-д. Як oбіцяють aвтoри, уxвaлeння зaкoнів в цілoму дaсть мoжливість змeншити митні витрaти влaсників єврoбляx дo 1000 єврo тa нaзaвжди пoклaсти крaй цій прoблeмі.
Втім, зaпрoпoнoвaні нaрдeпaми зaкoни, нe підтримують влaсники aвтoмoбілів нa єврoнoмeрax, які в чeтвeр вкoтрe зібрaлися під Рaдoю. Тaкoж прoти чaстинa дeпутaтів, eкoлoги тa aвтoвирoбники.
рoзбирaлaся, щo сaмe нaрдeпи прoпoнують влaсникaм aвтo нa єврoпeйській реєстрації у цих законопроєктах та чи зможе це нарешті розв\’язати проблему блях.
Обіцяного три роки чекають
Сам-друг закони, завдяки яким планували розібратися зі схемою євроблях однова і назавжди, ухвалили ще у 2018 році. Одним запровадили нову формулу розрахунку акцизного податку та дали можливість розмитнитися вслед за зниженими ставками, іншим – підвищили розміри штрафів после 170 000 грн за порушення термінів розмитнення.
Перший частково спрацював: розмитнити свої автівки после запропонованою схемою погодилися 218 000 євробляхерів. Загалом в Україні, из-за даними ДФС на лютий 2018 року, налічувалося близько 425 000 таких автомобиль. Ставки розмитнення залежать від ціни машини, її віку та об’єму двигуна – що старее та прожерливіше авто, то більше случиться платити власникам на митниці. Непрестанно навіть в рази дорожче, аніж коштувала самочки машина. Тож чимало євробляхерів вирішили зачекати.
Тим лучше, що з запровадженням другого закону – ради штрафи – влада не поспішала. Їх запускание вона відкладала п\’ять разів.
А у грудні 2019 року навіть відбулася нарада ради участі тодішнього прем’єр-міністра Олексія Гончарука, міністра внутрішніх справ Арсена Авакова, міністра інфраструктури Владислава Криклія та голови громадської організації Автомобиль Євро Сила Олега Ярошевича. В зустрічі уклали меморандум з умовою: поліція невыгодный чіпатиме євробляхерів, допоки Рада приставки не- ухвалить закони, які повинні зробити умови розмитнення доступнішими.
Але у жовтні 2020-го з’явилася інформація, що власників (авто)машина на єврономерах почали штрафувати получи и распишись 170 000 грн на митницях, если ті намагалися виїхати з України. Згодом випадки порушення меморандуму з боку поліції почастішали – останній місяць запам’ятався «репресіями» в Харкові.
Читайте також: «Зеленский, помоги»: евробляхеры в западне. Ни растаможить, ни умотать без штрафа в 170 000
Розмитнити за 1000 євро
Загалом у Раді зареєстровано понад червон проєктів законів, які пропонують змінити ситуацію з євробляхами.
Законопроєкти 4643-д та 4644-д, які підтримали нардепи 18 лютого, дозволяють розмитнити передусім транспортні засоби з іноземною реєстрацією, ввезені в Україну предварительно 31 грудня 2020 року з порушенням митних правил. Мотор має відповідати стандарту «Євро-2» та вище, никак не бути завезеним з Росії чи окупованих територій, й розмитнити можна лише одне автомобиль на одну людину. На це дається 180 днів.
«Чтобы двох третин випадків вартість розмитнення мотор не перевищуватиме однієї тисячі євро», – зазначив міністр інфраструктури Владя Криклій.
Для розрахунку акцизу враховуватимуть вік мотор, тип двигуна та його обсяг:
Размер = Базова ставка + Vе + Fе
Залежно від віку автомобиль ставка цей показник коливається від задолго. Ant. с 150 євро (за авто віком после дев’яти років – ставка 0). Від об’єму двигуна ставки (Vе) варіюватимуться від 0,25 накануне 0,5 євро за 1 куб. см об\’єму циліндрів двигуна. В целях електрокарів та гібридних авто пулька (Fе) нульова, а власникам авто з ДВЗ доведеться доплатити ще 100 євро. Сиречь найбільше шансів розмитнити авто в межах тисячі євро мають власники малолітражок віком прежде 10 років.
Також доведеться сплатити вира – на вибір:
- вивезти авто взад за кордон, не розмитнюючи його, і сплатити 8500 гривень штрафу;
- продовжити процедуру розмитнення, сплативши ті ж 8500 гривень адмінпокарання.
«Людина сплачує цю суму. Це разова акція, і ми більше взагалі маловыгодный повертаємося до цього питання», – пояснював напередодні Вотан з ініціаторів проєктів, глава комітету податкової політики Данило Гетманцев.
Рішення Про про підтримку законопроєктів вже підтримав правитель Зеленський – він назвав їх «розумним компромісом».
Згідно з розрахунками Офісу президента, таким чином розмитнити мотор зможуть понад 500 000 автовласників.
Хто та чому проти
Перш следовать все, євробляхери. Вони пікетували конгресс у день голосування з наполяганням про внесення в розгляд законопроєкту №3704. Документ взагалі повинен скасувати акцизная пошлина за умови розмитнення авто (він займає найбільшу частку) та надати пільги сверху ввезення авто учасникам бойових дій. Однак столбцы від «бляхерів» так і не винесли бери розгляд ВРУ.
Розмитнення за формулою з 4643-д подекуди навіть дешевше, ніж в законопроєкті, який пропонує Автомобиль Євро Сила – громадська організація, які відстоює компетенция власників авто на єврономерах. Це в коментарі визнає співзасновник (авто)машина Євро Сили Олександр Чернявський:
«Але такий тезис зняття податків неправильний. Якщо людина придбала автомобиль за 500 євро, то вона дать взятку [за розмитнення] 1000 євро, тобто 200%. А якщо – Maserati по (по грибы) $100 000, то теж 1000 євро ради розмитнення, а це всього 1%. Питання: -де тут справедливість?»
Чернявський також вважає, що є ще двойка суттєві недоліки 4643-д: законопроєкт стосується лише єврономерів та безграмотный робить розмитнення дешевшим для всіх, а також никак не передбачає пільг.
«[Законопроєкти можуть] призвести после порушення конституційного принципу рівності громадян, які, наприклад, в різний полоса ввезли однакові вживані авто з-следовать кордону», – застерігають юристи громадської організації Юридична сто. Зокрема, люди, які вже розмитнили свої автомобиль раніше, можуть почуватися обдуреними, разве ж ті, хто завіз авто з початку 2021 року.
Проти закопроєктів також висловилися в екологічному комітеті Из-за, хоча це рішення мало лише рекомендаційний фасон.
«Стимулювання ввезення і розмитнення старих (авто)машина коштують українцям чистого повітря вже сьогодні», – пояснили немного погодя.
Ще одна позиція в автовиробників: мовляв, у разі розмитнення вслед за таких умов бюджет недоотримає 19 млрд грн.
«Більше того, вслед за умов ухвалення законопроєктів пів року ввозити нові легкові автомобілі если економічно невигідно, що теж критически вплине на надходження до бюджету», – повідомили у Федерації роботодавців автомобільної галузі.
Коль євробляхи зникнуть?
То чи можливий компроміс між усіма учасниками ринку, щоб покласти фаска проблемі євроблях? Поки це викликає сумніви.
Законопроєкти №4643-д та №4644-д пройшли лише перше читання, далі їх чекає повторне обговорення у профільних комітетах Верховної За, а згодом – голосування в залі парламенту та підпис президента.
«Як показує пятая четверть, часто бувають випадки, коли законопроєкти зуб даю «пролітають» перше читання у залі, а раньше другого або не доходять взагалі, разве після змін у комітетах кардинально відрізняються від первісної версії», – зауважують в ГО «Інститут досліджень авторинку».
У Автомобиль Євро Силі готові вносити пропозиції впредь до №4643-д, щоб зробити його відповідним вплоть до своїх вимог, пояснив співзасновник Мотор Євро Сили Чернявський:
«Та трендец ж збираємося просувати №3704 як стратегічний индент, оскільки, поки автомобіль не если справді доступним, це породжуватиме нові схеми».
Уляна Букатюк
обозреватель , раздел Бизнес
Если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.
В закладки
Напишите нам
евробляхи растаможение авто акциз на авто вера о растаможке