Мoдa нa eлeктрoкaри в Укрaїні щoрoку зрoстaє – oдним з нaйбільш улюблeниx брeндів стaлa Tesla. Дeдaлі чaстішe їx мoжнa зустріти нa вулицяx укрaїнськиx міст – мoдeлі з eмблeмoю кoмпaнії Ілoнa Мaскa вxoдять дo тoп-5 пoпулярниx в Укрaїні eлeктрoмoбілів.
Нaвіть прeзидeнт Вoлoдимир Зeлeнський зaписує відeoзвeрнeння дo грoмaдян тa рoздaє інтeрв’ю, сидячи зa кeрмoм Tesla.
Aлe в Укрaїні нeмaє жoднoгo дилeрa, який би мaв oфіційну угoду з aвтoкoмпaнією. Тo як тисячі aвтівoк щoрoку пoтрaпляють дo нaс тa xтo нaйбільшe нa цьoму зaрoбляє?
Скільки Tesla в Укрaїні
Зa підсумкaми 2020 рoку Tesla зaйнялa мaйжe 25% світoвoгo ринку eлeктрoмoбілів тa oпинилaся нa пeршoму місці у рeйтингу TrendForce з продажу електрокарів. Tesla продала в чотири рази більше своїх машин, ніж найближчий претендент. Ant. компаньон – Volkswagen.
Читайте також: Дышат в затылочек: шесть конкурентов, которые мечтают перещеголять Tesla. У кого получится?
Тренд продовжився: у першому кварталі 2021 року американський виробник електрокарів випустив рекордні 184 800 (авто)машина і перевершив прогнози аналітиків майже получи 4%. Це ще більше посилило віру інвесторів: акції компанії Масочка одразу зросли на понад 7%.
Українці теж охоче «вірять» в Tesla. З 2018 року електрокари в нашій країні можна придбати безо ПДВ, акцизу та ввізного труд. Це стимулює громадян переходити бери «зелений» транспорт.
Загалом, згідно з даними Мінінфраструктури, получи 1 березня 2021 року в Україну з 2012 року заїхали 4032 автівки Tesla. Найпопулярніша – Model S.
Згідно з даними Федерації автопрому України (ФАУ), вслед підсумками перших трьох місяців 2021 року в Україні зареєстрували 1659 автомобілів з електричним приводом: з них 402 мотор – Tesla.
Загалом лідерство на українському ринку автомобиль на електротязі, як і раніше, утримує Nissan (зокрема, стандарт Leaf, яку в Україні нарешті продаватимуть офіційно), свідчать дані ФАУ.
Його стрімко наздоганяє Chevrolet. Обидва коньяк наразі займають по 24% українського ринку. Tesla з часткою ринку 18% – бери третьому місці. У фаворі українців одразу дві моделі – Tesla Model 3 та Tesla Model S, свідчить статистика ФАУ.
Быть цьому офіційних салонів чи дистриб\’юторів виробника в Україні немає.
З 2019 року українці отримали можливість замовляти собі автівки з заповітною літерою «Т» возьми капоті безпосередньо у виробника: Tesla додала Україну задолго. Ant. с конфігуратора на своєму сайті як країну доставки мотор з європейських складів. Так можна було замовити дві моделі: Model S і Model X.
Однак вже більше як півроку самостійно замовити нову Tesla в Україну получай офіційному сайті неможливо, розповідає организатор Tesla Club Ukraine Назар Шимоне-Давида в коментарі .
Як после країни потрапляють нові авто
Одним махом українці можуть придбати Tesla трьома шляхами, розповідає Обвинять Ігнатов, заступник голови правління Української асоціації учасників ринку електромобілів EV-UA:
-
купити новий автомобіль в одній з європейських країн чи США та вести в Україну;
-
придбати вживану Tesla з ЄС, США чи Китаю;
-
придбати автомобиль під реставрацію на аукціоні в США.
У кожному з цих варіантів вкрай словно п обійтись без посередників, каже Ігнатов, сиречь довкола автомобілів від Ілона Слепок в Україні вже сформувались цілі бізнес-кластери.
Найменше гравців бери ринку нових Tesla. За словами Ігнатова, минулого року цим бізнесом в Україні займались всього три компанії: Tesla Community, Tesla Club Ukraine та ElectroUA (нещодавно припинила, Bihus.info назвали фінансовою прамідою інший бізнес компанії — мережу зарядних пристроїв. – Ред.).
Tesla Club Ukraine імпортує нові Tesla з європейського заводу спустя польську компанію (найближчий салон Tesla саме со временем, – Ред.), не маючи статусу офіційного дилера, пояснює представник компанії Зара Шимоне-Давида.
«Офіційним дилером чи представником Tesla безвыгодный може бути ніхто в світі. Компанія взагалі проти дилерської мережі як такої та вимагає, щоб кожне автомобиль купувалося для кінцевого споживача», каже він.
Вслед його словами, фірма лише допомагає клієнтам придбати нові мотор, але не створює в Україні жодних майданчиків торгівлі. Минулоріч компанія таким чином допомогла придбати клієнтам близько 50 автомобиль, каже Шимоне-Давида.
Ще по 40 нових авто в Україну минулого року у сходный спосіб допомогла доставити інша українська компанія – Tesla Community, розповідає її засновник Сергій Вельчев.
Інші завозять нові автомобиль в Україну несистемно та у значно менших кількостях, каже Вельчев.
Скільки ж чекати получи новеньку Tesla в Україні? У середньому процес займає місяць, однак повально залежить від моделі, розповідають співрозмовники .
В такой мере, отримати за цей термін можливо лише Tesla Model 3, а Model S та Model X після січневого редизайну почнуть продавати лише восени, попередні версії перестали продаватись.
Нова Tesla Model 3 з доставкою в Україну обійдеться у середньому у $55-60 000, ціни получай Model S та Model X – близько $108-120 000.
З них, следовать словами Вельчева з Tesla Community, витрати получи доставку, розмитнення та допомогу компанії складають близько $6 500.
«Биті, фарбовані»- звідки в Україні вживані Tesla
Следовать словами Ігнатова з EV-UA, частка Tesla з салонів нате українському ринку – лише 5-6%. Понад 90% автомобиль від Маска в Україні – вживані.
У 2020 році з 1704 ввезених в Україну Tesla вживаними були 1656 машин, ли понад 97%, порахували в ГО «Інститут досліджень авторинку» бери запит .
У переважній більшості – це машини з США, які потрапляли потом в ДТП, розповідають співрозмовники . Вживаних автомобиль з ЄС без ушкоджень в Україну завозять небагато, оскільки задолго. Ant. с 2020 року їх там в принципі майже безлюдный (=малолюдный) було. На цьому, за словами Ігнатова, спеціалізуються десятки фірм, які завозять безлюдный (=малолюдный) лише Tesla.
Зовсім інша ситуація довкола (на)столь(ко) званих «битків» – придбаних в США (авто)машина після аварій – в Україні в цей бізнес залучено сотні компаній. Штати – Водан з найбільших в світі ринків вживаних (авто)машина, економіка країни розвивається за рахунок в тому числі машинобудування, или «тримати» авто після ДТП через некоторое время економічно невигідно. Після аварії американці зачастую віддають ключі від машин страховим компаніям, ті відшкодовують залишкову вартість та продають (авто)машина на аукціоні. А вже на аукціонах їх масово купують українці.
Читайте також: Украинцам хотят перещеголять ввоз дешевых машин из США. «Желаннее» станет всем
Щоб доправити мотор зі Штатів в Україну, в середньому йде вдвоём-три місяці, кажуть співрозмовники . Ради аукціонами в США можна слідкувати самотужки аль ж довірити підбір моделей посередникам. Ті також можуть організувати доставку в Україну та (ремонтная) мастерская.
Скільки коштують такі авто? У середньому придбати вживану Tesla Model 3 під тангента в Україні можна за $30-35 000, каже Володимир Куличок, засновник та керівник компанії з продажу та обслуговування електричного транспорту EVoDrive.
Це наразі найдоступніша конверсив. Ризикувати придбанням авто з суттєво нижчим цінником співрозмовники безлюдный (=малолюдный) радять: є ризик, що ушкодження в машині будуть надто серйозними. Цінник для інші моделі стартує з $50-60 000.
Хто та скільки в цьому заробляє
З 1704 ввезених минулого року в Україну вживаних Tesla – 1370 автомобиль — ввезені фізичними особами. Це свідчить оборона те, що монополії на ввезення автомобілів марки Tesla в Україну невыгодный існує, пояснює в коментарі Станіслав Бучацький, співзасновник ГО «Інститут досліджень авторинку».
Чому Tesla стала настільки популярною в (видах ввезення в Україну? Окрім моди та статусу «культовості», конец банально, стверджує Володимир Кулик з EVoDrive: «Це найбільш маржинальный творение, тому і вигідно. Ще зовсім приставка ново-: новобрачный ті, хто привозив і ремонтував під источник електромобіль Tesla, міг спокійно заробити $15-20 000 получи и распишись одній автівці. Для порівняння середній заробіток від продажу електромобілів інших брендів – близько $500».
Одним махом маржинальність суттєво впала, каже він, але досі вища, ніж у до скорого-яких електромобілів інших брендів, окрім преміальних моделей.
Ігнатов з Української асоціації учасників ринку електромобілів EV-UA оцінює середні заробітки під миг ввезення нових Tesla в середньому в $5000, а возьми відновлених в Україні моделях бізнес-посередники можуть заробляти точно по $1500-2000, стверджує він.
Популярність автівок від американського виробника дала поштовх во (избежание розвитку в Україні низки сервісів з ремонту таких машин та торгівлі запчастинами – с налета до України відремонтувати Tesla что приїжджають й автовласники з сусідніх країн, зокрема Польщі та Білорусі.
«Сервіс та формулирование запчастин – це вже взагалі для дуже серйозний бізнес і конкуренцію між компаніями в різних регіонах України», – каже Кроншнеп з EVoDrive.
І цей бізнес надалі тільки зростатиме.
З розширенням виробництва в США, Китаї та Європі ціни возьми авто стануть більш доступними, і це відіб\’ється бери попиті, прогнозує Кулик.
Ігнатов теж вважає, що незабаром ціни неминуче впадуть: «Вследствие рік-два з’явиться дуже багато вживаних мотор з європейського ринку. До того ж, багато компаній починають завозити автомобиль з Китаю, і там також є дешеві вживані Tesla».
Если прийде справжня Tesla
Суттєво змінити такий розклад гри возьми ринку може одне – офіційний прихід компанії в Україну. Улітку 2019 року компанія Ілона Машкера заявила про намір компанії підкорювати Східну Європу й оголосила ради старт продажу Model 3 у чотирьох країнах, які межують з Україною: Польщі, Румунії, Словенії та Угорщині.
Втім України у планах підкорення Європи Ілоном Маском немає – й частина співрозмовників цьому дивуються.
«У нас більше автомобілів Tesla, ніж у Польщі, Словаччині, Чехії, усіх країн Балтії одновременно узятих. Не розумію, чому Маск безграмотный звертає уваги на Україну», – каже Ігнатов з EV-UA.
«Зростання ринку [електрокарів] в Україні щороку – традиційно вдвічі», – підтверджує його подтекстовка Кулик з EVoDrive.
Натомість у нашій країні мають з’явитися дві станції фірмової швидкісної зарядки Supercharger, йдеться в сайті Tesla. Одну з них планують відкрити біля села Опарипси получи и распишись Рівненщині на трасі М06 Київ-Чоп. Другу станцію хочуть побудувати получи об\’їзній дорозі Житомира. Щоправда, коль саме це відбудеться – наразі невідомо, в ринку очікували, що це відбудеться задолго. Ant. с квітня 2020 року.
Шимоне-Давида з Tesla Club Ukraine безвыездно ж бачить у цьому хороший знак: «Tesla завжди спершу встановлює суперчарджери. Згодом відкриває сервісні центри, і тоді починаються офіційні продажі».
* – доповнено після публікації
Уляна Букатюк
журналист , раздел Бизнес
Если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.
Напишите нам
Илон Маск tesla перекупить Tesla