15 квітня Вeрxoвнa Рaдa прoгoлoсувaлa в цілoму oдрaзу зa двa зaкoнoпрoєкти, які oбіцяють дeшeвe рoзмитнeння aвтoмoбілів – 4643-д тa 4644-д.
Зaкoни дaдуть мoжливість змeншити митні витрaти к влaсників єврoбляx дo 1000 єврo тa нaзaвжди пoклaсти крaй цій прoблeмі, зaпeвняють aвтoри.
Щo змінилoся тa чи спрaвді eпoxa єврoбляx в Укрaїні зaлишиться пoзaду?
Чoму прoблeму єврoбляx вирішують у 2021 рoці
Цe нe пeршa спрoбa дeпутaтів пoклaсти крaй сxeмі єврoбляx. У 2018 рoці Рaдa уxвaлилa двa зaкoни, які мaли прибрaти aвтo нa єврoнoмeрax з укрaїнськиx дoріг изредка і назавжди.
Першим запровадили нову формулу розрахунку акцизного податку та дали можливість розмитнитися следовать зниженими ставками, другим – підвищили розміри штрафів по 170 000 грн за порушення термінів розмитнення.
Однак розмитнити свої автомобиль згідно із запропонованим варіантом тоді погодились лише 140 000 власників. Ради різними оцінками, в Україні залишається прежде 500 000 таких транспортних засобів, повідомив представитель Олександр Ковальчук, один із розробників ухвалених 15 квітня законів.
Проблем і справді вистачало.
В целях розмитнення на авто потрібно було мати всі папери (а це то и дело проблема), ставка залежала від віку та об’єму двигуна: щоб отримати українські номери для старші та більш «прожерливі» моделі, власникам неоднократно доводилось заплатити в кілька разів більше, ніж коштувала орудие.
Тим паче, що з запровадженням другого закону – оборона штрафи – влада не поспішала. Їх пуск в Україні відкладали п\’ять разів. А між власниками таких мотор та поліцією навіть діяв документ про те, що правоохоронці безлюдный (=малолюдный) штрафуватимуть «бляхерів» через порушення термінів ввезення.
Та з иной раз копи почали порушувати меморандум, власники таких (авто)машина фактично опинились у пастці, оскільки вже маловыгодный могли ні розмитнити, ні вивезти своє автомобиль, деякі – змушені були заплатити штрафи в 85-170 000 грн.
Читайте також: «Зеленский, помоги»: евробляхеры в западне. Ни растаможить, ни выбыть без штрафа в 170 000
Вони кілька разів влаштовували мітинги на пороге Верховною Радою, подавали петиції получи сайті президента України, записували відеозвернення. Зрештою Зеленський у листопаді доручив нардепам розробити законопроєкт интересах розв\’язання цієї проблеми.
Що пропонує положение № 4643-д у фінальній редакції:
-
Розмитнити получи и распишись пільгових умовах можна лише «євробляхи», а положительно – автомобілі, які були ввезені в Україну впредь до 31 січня 2020 року і знаходяться в режимі тимчасового ввезення альбо транзиту. Тож машини, ввезені після Нового року під дію законів – невыгодный підпадають;
-
При цьому це може бути лише легкове мотор не нижче стандарту Євро-2 (випущене після 1995 року) альбо вантажне до 3,5 тонн никак не нижче стандарту Євро-5 (з 2009 року).
-
Однак про пільгового розмитнення авто не повинне бути молодшим п’яти років. Тобто, ради легкових – з роком випуску з 1996 накануне 2015 років включно; для вантажних з масою до самого 3,5 тонн – від 2009 поперед 2015 роки.
-
Одна людина може розмитнити получи пільгових умовах лише одне легкове та одне вантажне автомобиль.
-
Авто не повинно походити з країни-агресора чи тимчасово окупованих територій.
-
Держи це дається 180 днів з дати набрання чинності закону. Нові регламент запрацюють через місяць після набрання чинності, тобто публікації в офіційному виданні.
-
Учасники бойових дій матимуть получай це 270 днів, якщо перебували для фронті понад 90 днів.
-
Ради цей час можна підготувати необхідні документи, зняти мотор з обліку за кордоном та покрыть расстояние сертифікацію (відповідність Євро-2 та Євро-5). Розмитнити можна лише ті мотор, які вам належать.
Скільки коштуватиме розмитнення
Чтобы розрахунку вартості розмитнення працюватиме выражение, що враховує вік авто, мод двигуна та його об’єм, вартість (авто)машина не береться до уваги взагалі:
Прайм-райт = Базова ставка + Vе + Fе,
Базова ставка – пулька податку в євро за один транспортний засіб. Він визначається виходячи з кількості років, що минули з року виготовлення машини, прежде року визначення ставки податку;
Vе – зарплата податку в євро за одну штуку транспортного засобу;
Fе – расчет податку в євро за одну одиницю транспортного засобу.
Які ще витрати лягають получи власників? 20% ПДВ нараховуватиметься не від загальної митної вартості (як прежде цього), а на акцизний податок. Тобто, впредь до суми ще варто додати п’яту частину.
Також доведеться сплатити збір задолго. Ant. с Пенсійного фонду (від 3% накануне 5% від митної вартості мотор) під час першої державної реєстрації в Сервісному центрі МВС та інші можливі супутні витрати: митно-брокерські послуги, уплачивание в’їзду на митний термінал, сертифікація (авто)машина, постановка на облік тощо.
У середньому вслед за розмитнення «євробляхи» потрібно буде заплатити від 1000 давно 3000 євро, обіцяють автори законів.
Якими будуть штрафи
Уложение №4644-д вносить зміни до Митного кодексу. Він знижує вира за незаконне перебування авто в Україні зі 170 000 вплоть до 8500 грн.
Сплативши 8500 грн, можна если вивезти автомобіль за межі України, якщо розмитнювати таке мотор немає сенсу. Це дозволить уникнути ще більших штрафів у майбутньому. Проте вивозити машину повинен пирушка, хто ввозив авто.
Закон набирає чинності наступного дня після його опублікування та если введено в дію через місяць з дня набрання чинності.
Коль закони запрацюють?
Після голосування в Раді, закони повинен підписати правитель (на це дається 10 днів). Після цього їх мають оприлюднити в офіційній пресі.
Ще місяць дається держи розробку порядку розмитнення, тож фактично почати розмитнення из-за новими правилами можна буде наприкінці травня-початку літа.
Це кінець євроблях?
«Я звертаюся впредь до українців, і кажу: друзі, це остання можливість. У вам буде 180 днів для того, щоб розмитнити автомобиль за низькою ціною», – повідомив Вотан з розробників законів нардеп Слуги народу Олександр Ковальчук після голосування.
Черепица фінансового комітету парламенту Данило Гетманцев вплоть до цього теж назвав рішення остаточним та закликав громадян без- купувати авто на єврономерах.
«Повірте, ви втратите. Сьогоднішнє рішення щодо розмитнення в точности останнє», – пообіцяв він в своєму Telegram-каналі.
Та чи справді це кінець? Закони вне особливого ентузіазму зустріли в «Авто Євро Силі» – громадській організації, які відстоює карт-бланш власників авто на єврономерах.
«Це невыгодный є закони про доступне розмитнення, це напівзаходи», – повідомив у відеозверненні керівник ГО Лега Ярошевич.- Єдина [позитивна] умова – [він] захистить людей від штрафів та поліцейського свавілля – але невыгодный на таких умовах, як би хотілось».
Він пообіцяв, що група продовжить боротися, щоб «в Україні прийняли справді народний начало».
У ГС «Інститут досліджень авторинку» в ухвалених законах бачать низку «підводних каменів». Зокрема, тёта, що найвигідніше буде розмитнювати «євробляхи» з великим об’ємом двигуна – вартість розмитнення таких мотор знизиться у кілька разів.
Також потом передбачають ймовірні проблеми у підготовці усіх необхідних документів угоду кому) розмитнення автомобілів на єврономерах: їх недостатня кількість, можуть бути підробки или втрачений зв‘язок юридичним власником.
«[Навіть] вивезти мотор повинен той, хто ввозив. А якщо автомат заїхала «верблюдом» (одна зі схем завезення (авто)машина, третя особа, яка передає машину українцю, – ), вивезти її если неможливо», – пояснив співзасновник Інституту Остап Новицький.
У організації прогнозують, що дією пільгових умов скористається порівняно незначна кількість автомобілів з іноземною реєстрацією.
Втім тему євроблях, яка тягнулася багато років, до сего времени ж можна вважати вирішеною, каже Станіслав Бучацький, череп ГС: «Не зовсім правильно, досить занапрасно та взагалі некомплексно. Проте рішення – політичне та закриває еру «євроблях».
Уляна Букатюк
обозреватель , раздел Бизнес
Если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.
Напишите нам
бляхи евробляхи растаможить автомобиль закон о евробляхах