У прoєкті дeржaвнoгo бюджeту Укрaїни нa 2021 рік, нa рoзвитoк рeгіoнів зaклaдeнo 9,4 млрд грн. Їx плaнують рoзпoділити чeрeз Дeржaвний фoнд регіонального розвитку. Між регіонами він розподіляється залежно від чисельності населення та рівня розвитку регіону.
Проте останні кілька років, між першим та другим читанням законопроєкту, частину коштів перерозподіляють в субвенцію на соціально-економічний розвиток, яку більшою мірою отримують округи провладних депутатів-мажоритарників. Ситуація може повторитися й цьогоріч.
Предмет обсуждения в тому, що субвенцію часто використовують точково, держи вирішення дрібних питань, які никак не сприяють розвитку регіонів, а лише допомагають депутатам піаритися. Іноді така «допомога» від депутата може бути навіть шкідливою угоду кому) розвитку регіону.
Наприклад, цього року в Києві субвенція має піти в заміну вікон у 17-ти багатоквартирних будинках та исправление міжбудинкових проходів у ще восьми. Майже в жодному з них немає ОСББ, тобто мешканці -де-факто не керують своєю власністю. Здавалося б, усе добре: депутати допомогли своїм виборцям. Проте насправді, це «ведмежа одолжение», яка закладає у свідомість громадян відчуття, що можна маловыгодный перейматися проблемами свого будинку і чекати обслуживание «від депутата».
Натомість, фінансувати будинки сила чи місцева влада може по вине програми співфінансування. Коли мешканці розуміють, що капітальний обслуживание їх помешкання частково зроблено вслед за їхні ж гроші, вони більш відповідально ставляться до самого свого будинку. Імовірність, що по (по грибы) кілька років доведеться знову робити капиталка, у такому випадку менша.
У Києві існує така програма співфінансування, яку тысячекратно називають програмою 70/30 для київських ОСББ і ЖБК. Ради цією програмою, останні здійснюють 30% капітального ремонту у своєму будинку вслед за власні кошти, а 70% отримують від київського бюджету. Вслед нашим з Андрієм Дощиним дослідженням, після участі у програмі співфінансування, витрати мешканців старих будинків в опалення знижуються на 16%, а нових — для 37%.
В цьому році на цю програму подалося 185 будинків столиці. Але для 85 будинків коштів у міському бюджеті в такой степени і не знайшли. Згодом ще шість будинків отримали фінансування, оскільки деякі переможці конкурсу від нього відмовилися.
Загальна котома фінансування дармових капітальних ремонтів у київських будинках следовать рахунок політичної субвенції складає 14 млн грн (всього м. Київ одержало 127 млн грн). Цих коштів могло би вистачити ще возьми 13 будинків, які йшли наступними вслед за конкурсом, в рамках програми 70/30.
Тому гроші получи розвиток регіонів з держбюджету логічніше спрямовувати получи програми співфінансування, а не на окремі будинки. Зокрема, місцева влада могла би подавати проекти таких програм у рамках Державного фонду регіонального розвитку, який розподіляють вслед за чітким правилом.
Це могло би стимулювати мешканців створювати ОСББ і подаватися нате такі програми. Проте, у цьому випадку, депутатам-мажоритарникам толково буде розповісти, як героїчно вони роблять капремонти у будинках пользу кого своїх виборців.
Отже, так звана «допомога» будинкам від депутатів-мажоритарників — це ведмежа одолжение. Люди не беруть на себя відповідальність відремонтувати свої домівки та чекають допомоги від держави, а будинки стають в усе гіршому стані. Интересах того щоб змінити ситуацію, потрібно фінансувати маловыгодный окремі будинки, а програми співфінансування. Їх місцева влада може подавати нате конкурс проектів у рамках Державного фонду регіонального розвитку. Саме сквозь нього і слід давати гроші получи и распишись регіони, а не через політичну субвенцію возьми соціально-економічний розвиток.
Все материалы автора
Иначе) будет то Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.